Matèries - excursionisme

Circo de erosión en Paracuellos [Circ d'erosió a Paracuellos]

A la dreta, dos homes a la vora d'un desnivell que creua la imatge des de l'esquerra. Al fons, una plana i unes muntanyes que s'eleven de manera sobtada És un terreny extremadament sec. A la dreta, dos homes a la vora d'un desnivell que creua la imatge des de l'esquerra. Al fons, una plana i unes muntanyes que s'eleven de manera sobtada És un terreny extremadament sec.

Camí limitat per marjades pel qual dos homes caminen d’esquenes a la càmera. Al fons, diverses elevacions muntanyoses. Camí limitat per marjades pel qual dos homes caminen d’esquenes a la càmera. Al fons, diverses elevacions muntanyoses.

Imatge borrosa d'una persona dreta amb un capell i les mans a la cintura sobre un terreny rocós que ascendeix cap a l'esquerra de la imatge. Imatge borrosa d'una persona dreta amb un capell i les mans a la cintura sobre un terreny rocós que ascendeix cap a l'esquerra de la imatge.

Home al cim d'una muntanya, mirant cap al fons de la imatge on es veu un penya-segat i la mar. Porta una senalla i a la mà dreta, un bastó. A la dreta, damunt unes roques, una càmera fotogràfica. Home al cim d'una muntanya, mirant cap al fons de la imatge on es veu un penya-segat i la mar. Porta una senalla i a la mà dreta, un bastó. A la dreta, damunt unes roques, una càmera fotogràfica.

Quatre homes, un assegut i els altres drets al seu darrera, a damunt d'una gran roca. Són a un estret entre dues parets verticals de roca. Quatre homes, un assegut i els altres drets al seu darrera, a damunt d'una gran roca. Són a un estret entre dues parets verticals de roca.

Retrat frontal d'un home dret a la vora d'una carretera de terra. Al seu darrera, el terreny puja gairebé en vertical, cobert per arbres i altra vegetació diversa. L'home porta un objecte a la mà esquerra. Retrat frontal d'un home dret a la vora d'una carretera de terra. Al seu darrera, el terreny puja gairebé en vertical, cobert per arbres i altra vegetació diversa. L'home porta un objecte a la mà esquerra.

Al centre, un home amb les mans a l'esquena, subjectant un capell i mirant a la càmera. Al fons, seguit de vessants muntanyoses amb vegetació en descens cap a la mar, ubicada a l'esquerra de la imatge. A l'esquerra, allunyada, una edificació. Al centre, un home amb les mans a l'esquena, subjectant un capell i mirant a la càmera. Al fons, seguit de vessants muntanyoses amb vegetació en descens cap a la mar, ubicada a l'esquerra de la imatge. A l'esquerra, allunyada, una edificació.

Home i nin asseguts a unes roques al vessant d'una muntanya amb vegetació baixa. Tots dos porten capell i un bastó a la mà dreta. A la part superior del pendent, comença un pinar. Home i nin asseguts a unes roques al vessant d'una muntanya amb vegetació baixa. Tots dos porten capell i un bastó a la mà dreta. A la part superior del pendent, comença un pinar.

Jove assegut a l'interior d'una cova, sobre un sortint de roca. Al seu costat, a l'esquerra, diversos objectes. Als seus peus, que no toquen al terra, un petit corrent d'aigua i vegetació pròpia d'un indret amb humitat. Jove assegut a l'interior d'una cova, sobre un sortint de roca. Al seu costat, a l'esquerra, diversos objectes. Als seus peus, que no toquen al terra, un petit corrent d'aigua i vegetació pròpia d'un indret amb humitat.

En primer terme, fragment de terreny elevat, pel qual passeja un home amb un bastó a la mà dreta. Al fons, a nivell de la mar un paisatge ondulat i un entrant de terra a la mar. En primer terme, fragment de terreny elevat, pel qual passeja un home amb un bastó a la mà dreta. Al fons, a nivell de la mar un paisatge ondulat i un entrant de terra a la mar.

Tres homes drets a les roques del llit del torrent de Pareis. El del centre està més alt que els altres dos i porta capell blanc i un bastó a la mà dreta. Tres homes drets a les roques del llit del torrent de Pareis. El del centre està més alt que els altres dos i porta capell blanc i un bastó a la mà dreta.

Grup d’homes i dones, dos asseguts i els altres quatre drets, al llit del torrent de Pareis. Grup d’homes i dones, dos asseguts i els altres quatre drets, al llit del torrent de Pareis.

Cinc homes pujant per les roques del lit del Torrent de Pareis. Cinc homes pujant per les roques del lit del Torrent de Pareis.

Un home caminant, amb un bastó i un capell blanc, pel llit del Torrent de Pareis. Un home caminant, amb un bastó i un capell blanc, pel llit del Torrent de Pareis.

Vista des de l'interior d'una cova de dos homes a l'entrada de la mateixa, un d'ells portant una motxilla, a l’entrada d’una cova. Vista des de l'interior d'una cova de dos homes a l'entrada de la mateixa, un d'ells portant una motxilla, a l’entrada d’una cova.

Grup de cinc homes a la part superior d'una roca al Torrent de Pareis. El de la dreta subjecta una corda per la qual pugen dos homes situats d'esquenes a la part baixa. Grup de cinc homes a la part superior d'una roca al Torrent de Pareis. El de la dreta subjecta una corda per la qual pugen dos homes situats d'esquenes a la part baixa.

Dos homes a un camí a un terreny amb ondulacions. Al fons, una muntanya rocosa. Dos homes a un camí a un terreny amb ondulacions. Al fons, una muntanya rocosa.

Home amb les mans a les butxaques de la jaqueta, dret a la vora d'un desnivell. A darrera seu, un paisatge pràcticament sense vegetació. Home amb les mans a les butxaques de la jaqueta, dret a la vora d'un desnivell. A darrera seu, un paisatge pràcticament sense vegetació.

Home jove amb una senalla sota el braç esquerre, caminant en direcció a la càmera per un camí empedrat que travessa un paisatge rocós. El jove porta una senalla, podria tractar-se d'una de les excursions amb finalitats d'investigació de Bartomeu ... Home jove amb una senalla sota el braç esquerre, caminant en direcció a la càmera per un camí empedrat que travessa un paisatge rocós. El jove porta una senalla, podria tractar-se d'una de les excursions amb finalitats d'investigació de Bartomeu Darder.

Un home amb una motxilla i un capell camina per un terreny muntanyós a la vora de la mar entre uns pins. Al fons, es veu com aquest terreny arriba fins a l'aigua. Un home amb una motxilla i un capell camina per un terreny muntanyós a la vora de la mar entre uns pins. Al fons, es veu com aquest terreny arriba fins a l'aigua.

Figura d’home, de tres quarts, amb estris per a excavacions, dues senalles i un pic, a un espai entre roques. Al fons, una muntanya. Figura d’home, de tres quarts, amb estris per a excavacions, dues senalles i un pic, a un espai entre roques. Al fons, una muntanya.

Home jove assegut a una pedra, en un pas estret entre roques. Al fons, paisatge muntanyenc amb oliveres.Podria tractar-se d'una de les excursions amb finalitats d'investigació de Bartomeu Darder. Home jove assegut a una pedra, en un pas estret entre roques. Al fons, paisatge muntanyenc amb oliveres.Podria tractar-se d'una de les excursions amb finalitats d'investigació de Bartomeu Darder.

Quatre ases en filera travessen el pont romà de Pollença, format per dos arcs amb un pilar central. El primer animal de la fila carrega material divers. Les altres tres duen una persona a damunt i una altra que les guia. Quatre ases en filera travessen el pont romà de Pollença, format per dos arcs amb un pilar central. El primer animal de la fila carrega material divers. Les altres tres duen una persona a damunt i una altra que les guia.

Home assegut a un paisatge rocós bastant pla. A l'esquerra, al seu costat, un bastó. A la mà, porta un petit pic. Home assegut a un paisatge rocós bastant pla. A l'esquerra, al seu costat, un bastó. A la mà, porta un petit pic.

Un home dret, que podria ser Bartomeu Darder i Pericàs, a la vora d’un precipici col·locat de tres quarts respecte la càmera i fumant. Al fons, un paisatge muntanyós. Un home dret, que podria ser Bartomeu Darder i Pericàs, a la vora d’un precipici col·locat de tres quarts respecte la càmera i fumant. Al fons, un paisatge muntanyós.

Dos homes amb bastó a un pendent. Al fons una muntanya amb marjades a la base. Dos homes amb bastó a un pendent. Al fons una muntanya amb marjades a la base.