Llocs - Sóller

Buñola - Jardines de Alfabia [Bunyola - Jardins d'Alfàbia]

Vista d'un dels camins dels jardins d'Alfàbia, amb paviment de terra que finalitza al centre de la imatge amb una escala enmarcada per un mur rematat amb hídries. Als voltants, vegetació diversa. Vista d'un dels camins dels jardins d'Alfàbia, amb paviment de terra que finalitza al centre de la imatge amb una escala enmarcada per un mur rematat amb hídries. Als voltants, vegetació diversa.

En primer terme, una llengüa de terra que s'endinsa a la mar. A darrera, continua la costa amb una edificació de dues plantes sobre unes terrasses. A un dels seus laterals, un mur de pedra seca s'eleva per la muntanya de manera perpendicular a la ... En primer terme, una llengüa de terra que s'endinsa a la mar. A darrera, continua la costa amb una edificació de dues plantes sobre unes terrasses. A un dels seus laterals, un mur de pedra seca s'eleva per la muntanya de manera perpendicular a la mar. A...

Muntanya que s'eleva cap a l'esquerra de la imatge. A mitja alçada, el pendent està recobert de marjades. Tot el paisatge està nevat. Muntanya que s'eleva cap a l'esquerra de la imatge. A mitja alçada, el pendent està recobert de marjades. Tot el paisatge està nevat.

A l'esquerra, una muntanya en descens cap a la dreta. A mitja alçada, el pendent està recobert de marjades i en primer terme, les branques d'un pi cobertes per neu. Tot el paisatge està nevat. A l'esquerra, una muntanya en descens cap a la dreta. A mitja alçada, el pendent està recobert de marjades i en primer terme, les branques d'un pi cobertes per neu. Tot el paisatge està nevat.

Vista elevada d'una costa rocosa que continua cap al fons. La mar queda a la dreta. Al centre, un petit entrant circular de la mar. Vista elevada d'una costa rocosa que continua cap al fons. La mar queda a la dreta. Al centre, un petit entrant circular de la mar.

Far de l’entrada del Port de Sóller. En primer pla, la via del tren i una bicicleta. Far de l’entrada del Port de Sóller. En primer pla, la via del tren i una bicicleta.

Via del ferrocarril de Sóller atravessant un terreny amb vegetació en pendent cap a l'esquerra. Al fons, un túnel. Via del ferrocarril de Sóller atravessant un terreny amb vegetació en pendent cap a l'esquerra. Al fons, un túnel.

Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A l'esquerra, les finestres vistes des de la part exterior. A la dreta, terreny rocós amb alguna olivera. Al fons, es veu un viaducte sustentat per arcs de mig punt i més al fons, les muntanyes. Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A l'esquerra, les finestres vistes des de la part exterior. A la dreta, terreny rocós amb alguna olivera. Al fons, es veu un viaducte sustentat per arcs de mig punt i més al fons, les muntanyes.

Vista en picat d'un penya-segat i la línia de la mar, d'on sobresurt una formació rocosa. En primer plà, una roca i vegetació baixa. Vista en picat d'un penya-segat i la línia de la mar, d'on sobresurt una formació rocosa. En primer plà, una roca i vegetació baixa.

A la part inferior de la fotografia, set homes retrats de cos sencer. Tots miren cap a l'esquerra de la imatge i alguns assenyalen amb un bastó en la mateixa direcció. L'home de l'esquerra porta una càmera estenopeica a les mans. A darrera, una m... A la part inferior de la fotografia, set homes retrats de cos sencer. Tots miren cap a l'esquerra de la imatge i alguns assenyalen amb un bastó en la mateixa direcció. L'home de l'esquerra porta una càmera estenopeica a les mans. A darrera, una muntany...

Un grup de quatre homes a un camí subjectat per una marjada que ressegueix la paret d'una muntanya. El primer està assegut a la marjada, li segueix un altre amb una bufanda i a darrera, els dos restants, es donen la mà. Tot el paisatge està nevat. Un grup de quatre homes a un camí subjectat per una marjada que ressegueix la paret d'una muntanya. El primer està assegut a la marjada, li segueix un altre amb una bufanda i a darrera, els dos restants, es donen la mà. Tot el paisatge està nevat.

Vista elevada d'un pendent en descens cap a la dreta de la imatge amb marjades i arbres. Al centre, una construcció tipus possessió de tres plantes. Al fons, muntanyes. Tot el paisatge està nevat. Vista elevada d'un pendent en descens cap a la dreta de la imatge amb marjades i arbres. Al centre, una construcció tipus possessió de tres plantes. Al fons, muntanyes. Tot el paisatge està nevat.

Terreny limitat per un mur baix, en descens cap a l'esquerra. A darrera del mur, arbres. Al fons, les muntanyes. Tot el paisatge està nevat. Terreny limitat per un mur baix, en descens cap a l'esquerra. A darrera del mur, arbres. Al fons, les muntanyes. Tot el paisatge està nevat.

Terreny en descens cap al costat esquerre inferior de la imatge. Està creuat per diverses marjades sobre les que s'han plantat arbres. Tot el paisatge està nevat. Terreny en descens cap al costat esquerre inferior de la imatge. Està creuat per diverses marjades sobre les que s'han plantat arbres. Tot el paisatge està nevat.

Vista elevada d'un pendent en descens cap a la dreta de la imatge amb marjades i arbres. Cap a l'esquerra, una construcció tipus possessió de tres plantes. Al fons, muntanyes. Tot el paisatge està nevat. Vista elevada d'un pendent en descens cap a la dreta de la imatge amb marjades i arbres. Cap a l'esquerra, una construcció tipus possessió de tres plantes. Al fons, muntanyes. Tot el paisatge està nevat.

Vista de la costa als voltants del Port de Sóller des d’un vaixell. En primer plà, a l'esquerra, una dona d’esquenes asseguda a un banc la coberta del vaixell. Vista de la costa als voltants del Port de Sóller des d’un vaixell. En primer plà, a l'esquerra, una dona d’esquenes asseguda a un banc la coberta del vaixell.

Terreny en descens cap a l'esquerra de la imatge. Cobert per marjades i arbres dispersos. En primer terme, esplanada corresponent a la part superior d'una d'aquestes marjades amb les branques d'un arbre que cobreixen la part inferior de la fotogra... Terreny en descens cap a l'esquerra de la imatge. Cobert per marjades i arbres dispersos. En primer terme, esplanada corresponent a la part superior d'una d'aquestes marjades amb les branques d'un arbre que cobreixen la part inferior de la fotografia. T...

Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A la dreta les finestres vistes des de la part exterior. A l'esquerra puja el terreny. Al fons, es veuen les vies i un petit túnel. Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A la dreta les finestres vistes des de la part exterior. A l'esquerra puja el terreny. Al fons, es veuen les vies i un petit túnel.

Imatge presa des de la part superior d'un vagó de càrrega (transporta taulons de fusta) cap a darrera, on es veuen les vies que atravessen un pont. A la part dreta, el terreny puja. Imatge presa des de la part superior d'un vagó de càrrega (transporta taulons de fusta) cap a darrera, on es veuen les vies que atravessen un pont. A la part dreta, el terreny puja.

Vista del port de Sóller des d’un vaixell. En primer pla a l’esquerra, una dona asseguda a un banc a la coberta retratada de perfil. Vista del port de Sóller des d’un vaixell. En primer pla a l’esquerra, una dona asseguda a un banc a la coberta retratada de perfil.

Cinc homes a la part superior d'una marjada. Dos en primer terme, dos a darrera, un ocult pels de davant i l'altre assegut a terra amb les cames obertes; i un cinquè a la dreta caminant per la vora del marge. Tot està cobert de neu. Cinc homes a la part superior d'una marjada. Dos en primer terme, dos a darrera, un ocult pels de davant i l'altre assegut a terra amb les cames obertes; i un cinquè a la dreta caminant per la vora del marge. Tot està cobert de neu.

Vista allunyada de dues llengues de terra que s’allarguen des dels marges de la fotografia. A la de la dreta el far del Port de Sóller, de planta circular, i una edificació de tres plantes al marge dret de la imatge de la dreta. Vista allunyada de dues llengues de terra que s’allarguen des dels marges de la fotografia. A la de la dreta el far del Port de Sóller, de planta circular, i una edificació de tres plantes al marge dret de la imatge de la dreta.

Espai pavimentat amb terra. A l'esquerra, la cantonada d'una edificació en pedra i una segona amb una arqueria en planta baixa i un porxo en la primera planta. A partir d'aquesta i cap al fons, un desnivell salvat per un mur de pedra en verd remat... Espai pavimentat amb terra. A l'esquerra, la cantonada d'una edificació en pedra i una segona amb una arqueria en planta baixa i un porxo en la primera planta. A partir d'aquesta i cap al fons, un desnivell salvat per un mur de pedra en verd rematat per...

En primer plà, a la part inferior, retrat de cinc homes amb capell, quatre dels quals miren a la càmera mentre el de l'esquerra, de perfil, mira cap a la dreta. Al fons, relleu muntanyós nevat cobert per marjades a la part inferior. En primer plà, a la part inferior, retrat de cinc homes amb capell, quatre dels quals miren a la càmera mentre el de l'esquerra, de perfil, mira cap a la dreta. Al fons, relleu muntanyós nevat cobert per marjades a la part inferior.

Revolt d'un camí suportat per un mur de pedra seca entre muntanyes. Al centre, una dona amb capell. Revolt d'un camí suportat per un mur de pedra seca entre muntanyes. Al centre, una dona amb capell.

Carretera que descendeix en ziga-zaga cap a la dreta de la imatge en un paisatge muntanyós. La part superior corresponent al cel, està atravessada per dos cables elèctrics. Tot el paisatge està nevat. Carretera que descendeix en ziga-zaga cap a la dreta de la imatge en un paisatge muntanyós. La part superior corresponent al cel, està atravessada per dos cables elèctrics. Tot el paisatge està nevat.

Tanca metàl•lica i a darrera, part posterior d’una edificació envoltada per tres pins. Una dona obre una porta a la reixa. A la dreta, un home al costat de la tanca mira cap a la càmera. Al fons, el Port de Sóller. Tanca metàl•lica i a darrera, part posterior d’una edificació envoltada per tres pins. Una dona obre una porta a la reixa. A la dreta, un home al costat de la tanca mira cap a la càmera. Al fons, el Port de Sóller.

Vista general de la badia del Port de Sóller, ocupada en gran part per la mar i les muntanyes. Es veu el far del Port. A la part inferior, dos homes asseguts a les roques miren cap a la càmera. Vista general de la badia del Port de Sóller, ocupada en gran part per la mar i les muntanyes. Es veu el far del Port. A la part inferior, dos homes asseguts a les roques miren cap a la càmera.

En primer terme, una petita esplanada. Al fons, la vall de Sóller, amb la població, envoltada per les muntanyes. Tot el paisatge està nevat. En primer terme, una petita esplanada. Al fons, la vall de Sóller, amb la població, envoltada per les muntanyes. Tot el paisatge està nevat.

Paisatge de muntanya nevat emmarcat als laterals, per branques d'arbres. Paisatge de muntanya nevat emmarcat als laterals, per branques d'arbres.

En primer terme, un hort. A darrera, el poble de Sóller, envoltat per muntanyes. Tot el paisatge està cobert de neu. En primer terme, un hort. A darrera, el poble de Sóller, envoltat per muntanyes. Tot el paisatge està cobert de neu.

Paisatge cobert per un bosc que ascendeix a mida que s'allunya de la càmera. A la part superior, el viaducte anomenat des Monreals o "Cinc-ponts", sustentat per cinc arcs de mig punt. Per ell circula el tren de Sóller. A darrera les muntanyes. Paisatge cobert per un bosc que ascendeix a mida que s'allunya de la càmera. A la part superior, el viaducte anomenat des Monreals o "Cinc-ponts", sustentat per cinc arcs de mig punt. Per ell circula el tren de Sóller. A darrera les muntanyes.

Una muntanya ocupa tota la imatge. A la seva base i fins a mitja alçada, un seguit de marjades. Tot el paisatge està nevat. Una muntanya ocupa tota la imatge. A la seva base i fins a mitja alçada, un seguit de marjades. Tot el paisatge està nevat.

Vista d'una muntanya, amb algunes marjades a la base i arbres. Tot el paisatge està nevat. Vista d'una muntanya, amb algunes marjades a la base i arbres. Tot el paisatge està nevat.

Notes que recullen 2 excursions de B. Darder i el també geòleg L. von Seidlitz; la primera per la zona de Sant Llorenç del Cardassar i la segona pel Pla de Cúber i Tossals Verds, entre Sóller i el monestir de LLuc. Notes que recullen 2 excursions de B. Darder i el també geòleg L. von Seidlitz; la primera per la zona de Sant Llorenç del Cardassar i la segona pel Pla de Cúber i Tossals Verds, entre Sóller i el monestir de LLuc.

Vista del vesant d'una muntanya amb vegetació, completament nevat. Al centre es veu un camí amb petjades a la neu. Al fons, el cim d'una muntanya. Vista del vesant d'una muntanya amb vegetació, completament nevat. Al centre es veu un camí amb petjades a la neu. Al fons, el cim d'una muntanya.

Una gran olivera, a un camp d’oliveres, ocupa el centre de la imatge. Al costat del tronc a l'esquerra, una dona asseguda mira cap a l'esquerra. Una gran olivera, a un camp d’oliveres, ocupa el centre de la imatge. Al costat del tronc a l'esquerra, una dona asseguda mira cap a l'esquerra.

Vista llunyana de la badia del Port de Sóller. En primer plà, vegetació i roques. Vista llunyana de la badia del Port de Sóller. En primer plà, vegetació i roques.

Quadern de camp que recull excursions a peu i amb bicicleta per diferents indrets de Mallorca, on es realitzen observacions i comentaris de caràcter geològic, plànols, i talls estratigràfics. Fa referència a dades de Henri Hermite, pioner en l'est... Quadern de camp que recull excursions a peu i amb bicicleta per diferents indrets de Mallorca, on es realitzen observacions i comentaris de caràcter geològic, plànols, i talls estratigràfics. Fa referència a dades de Henri Hermite, pioner en l'estudi ge...

Vista des de la mar d'un penya-segat. A la cantonada, es veu la torre circular del far del Port de Sóller. Vista des de la mar d'un penya-segat. A la cantonada, es veu la torre circular del far del Port de Sóller.

Vista elevada d'un paisatge escarpat rocós, amb una elevació destacada a la dreta. A la part baixa de la imatge, al centre, un home mirant a la càmera. Vista elevada d'un paisatge escarpat rocós, amb una elevació destacada a la dreta. A la part baixa de la imatge, al centre, un home mirant a la càmera.

Vegetació en primer terme. Dues muntanyes ocupen gairebé tota la imatge, deixant un espai entre ambdues on continua el paisatge. Vegetació en primer terme. Dues muntanyes ocupen gairebé tota la imatge, deixant un espai entre ambdues on continua el paisatge.

Vista d'una paret rocosa, amb un petit mur de pedra en sec a mitja alçada a la dreta. Vista d'una paret rocosa, amb un petit mur de pedra en sec a mitja alçada a la dreta.

Massa de vegetació d'arbres per damunt la qual s’aixeca la paret vertical d’un muntanya. Massa de vegetació d'arbres per damunt la qual s’aixeca la paret vertical d’un muntanya.

Vista d’un lateral de la badia del Port de Sóller presa des del costat contrari. Algunes edificacions s’alineen amb el litoral i a darrera d'elles, el relleu puja. Vista d’un lateral de la badia del Port de Sóller presa des del costat contrari. Algunes edificacions s’alineen amb el litoral i a darrera d'elles, el relleu puja.

Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A la dreta queden les finestres vistes des de l'exterior. A aquestes es veuen dos homes, el més proper de perfil i un poc més allunyat un altre de tres quarts. Al fons a l'esquerra, un paisatge muntanyós. Vista presa des del tren de Sóller en marxa. A la dreta queden les finestres vistes des de l'exterior. A aquestes es veuen dos homes, el més proper de perfil i un poc més allunyat un altre de tres quarts. Al fons a l'esquerra, un paisatge muntanyós.

Llit del torrent de Sóller amb aigua, al seu pas entre edificacions de poca alçada. A fons, les muntanyes. Llit del torrent de Sóller amb aigua, al seu pas entre edificacions de poca alçada. A fons, les muntanyes.

Una filera de pins alineats amb una carretera creua en diagonal la imatge. A darrera i a menor alçada, es veu el nucli del Port de Sóller amb nombroses embarcacions a la mar. Una filera de pins alineats amb una carretera creua en diagonal la imatge. A darrera i a menor alçada, es veu el nucli del Port de Sóller amb nombroses embarcacions a la mar.

Vista davantera del tramvia en Sóller marxa. A l'esquerra, grup de gent amb dues dones a davant que porten una senalla. A la dreta, zona amb blocs de pedra o ciment que limita amb la mar i un gran pi. En aquesta zona, un home en primer terme i una... Vista davantera del tramvia en Sóller marxa. A l'esquerra, grup de gent amb dues dones a davant que porten una senalla. A la dreta, zona amb blocs de pedra o ciment que limita amb la mar i un gran pi. En aquesta zona, un home en primer terme i una dona ...

Vista des de la zona d’atracament d’embarcacions amb la via del tramvia de Sóller en primer pla i nombroses embarcacions petites a l'aigua. Al costat esquerre, un carro amb dos homes. Vista des de la zona d’atracament d’embarcacions amb la via del tramvia de Sóller en primer pla i nombroses embarcacions petites a l'aigua. Al costat esquerre, un carro amb dos homes.