Matèries - home

"El reumatismo - El Gotol"

Retrat frontal d'un home amb el cap cobert com si es tractés d'un metge. Amb la barbeta subjecta un cartell publicitari. Retrat frontal d'un home amb el cap cobert com si es tractés d'un metge. Amb la barbeta subjecta un cartell publicitari.

Un home dret amb capell i una senalla sota el braç posa davant la càmera amb d'esquenes a una paret de roca. Un home dret amb capell i una senalla sota el braç posa davant la càmera amb d'esquenes a una paret de roca.

Retrat d'un home dret amb llibres i papers a les mans i d'esquenes a una paret vertical de roca. Retrat d'un home dret amb llibres i papers a les mans i d'esquenes a una paret vertical de roca.

Retrat d'un home i una dona al costat d'un pedrís i amb un arbre a darrera. Retrat d'un home i una dona al costat d'un pedrís i amb un arbre a darrera.

Un home a la part superior d'unes escales adossades a una contrucció. A davant, un arbre. Un home a la part superior d'unes escales adossades a una contrucció. A davant, un arbre.

Jove subjectant dos cavalls al costat d'una edificació de tipus rural. Jove subjectant dos cavalls al costat d'una edificació de tipus rural.

Retrat de tres homes, un molt jove al centre, drets a un terreny que puja a la seva esquena. A darrera de l'home del centre, el tronc d'un arbre. Retrat de tres homes, un molt jove al centre, drets a un terreny que puja a la seva esquena. A darrera de l'home del centre, el tronc d'un arbre.

Tres homes portant capells asseguts a unes grades construides amb blocs de marès. Tres homes portant capells asseguts a unes grades construides amb blocs de marès.

Camp d'arbres. En el centre, un que ocupa gairebé tota la imatge, i un home un poc desplaçat cap a l'esquerra. Camp d'arbres. En el centre, un que ocupa gairebé tota la imatge, i un home un poc desplaçat cap a l'esquerra.

Homa jove a una andana on es veuen les vies i un tren de mercaderies aturat. A darrera, un grup d'homes i un paisatge sec amb muntanyes al fons. Homa jove a una andana on es veuen les vies i un tren de mercaderies aturat. A darrera, un grup d'homes i un paisatge sec amb muntanyes al fons.

Roques a la vora de la mar. Al punt de trobada d'aquestes amb l'aigua, cinc homes. Els tres de la dreta s'estan banyant. Roques a la vora de la mar. Al punt de trobada d'aquestes amb l'aigua, cinc homes. Els tres de la dreta s'estan banyant.

Vista central d'un passeig amb un home al centre mirant cap a la càmera. A darrera seu, una gran columna amb una figura a la part superior, és el Monument a Colón. Al fons, la muntanya de Montjuïc. Vista central d'un passeig amb un home al centre mirant cap a la càmera. A darrera seu, una gran columna amb una figura a la part superior, és el Monument a Colón. Al fons, la muntanya de Montjuïc.

Vista d'una plaça amb diversos vianants. S'han plantat alguns arbres, com palmeres, poc crescuts. Al centre, dues dones i un home a la seva esquerra, s'apropen a la càmera. Al fons, edificis d'estil modernista. Vista d'una plaça amb diversos vianants. S'han plantat alguns arbres, com palmeres, poc crescuts. Al centre, dues dones i un home a la seva esquerra, s'apropen a la càmera. Al fons, edificis d'estil modernista.

Camp on seuen dues persones, una a l’esquerra i una altra a la dreta al costat d’una olivera. Una tercera està dreta al centre davant d’un pi de grans dimensions. Al fons, continua la vegetació. Camp on seuen dues persones, una a l’esquerra i una altra a la dreta al costat d’una olivera. Una tercera està dreta al centre davant d’un pi de grans dimensions. Al fons, continua la vegetació.

Una parella passejant per una platja arran de mar. Al fons, franja de terra amb un pinar. Una parella passejant per una platja arran de mar. Al fons, franja de terra amb un pinar.

Formació rocosa vertical a la costa. A mitja alçada, hi ha un home assegut. Formació rocosa vertical a la costa. A mitja alçada, hi ha un home assegut.

Unes parets de roca verticals formen un estret. Resseguint la de la dreta, un camí estret sustentat per un mu de pedra. Al punt on el camí gira cap a la dreta, un home estirat amb l'esquena recolzada sobre la paret de roca. Unes parets de roca verticals formen un estret. Resseguint la de la dreta, un camí estret sustentat per un mu de pedra. Al punt on el camí gira cap a la dreta, un home estirat amb l'esquena recolzada sobre la paret de roca.

Terreny amb roques i vegetació baixa. En primer plà, darrera uns matolls, un ca mira cap a la càmera. A l'esquerra, un camí delimitat per fileres de pedra pel qual circula un home i diversos cavalls carregats amb mercaderies. En terme mitjà, un gr... Terreny amb roques i vegetació baixa. En primer plà, darrera uns matolls, un ca mira cap a la càmera. A l'esquerra, un camí delimitat per fileres de pedra pel qual circula un home i diversos cavalls carregats amb mercaderies. En terme mitjà, un grup d'a...

Dos homes amb capell drets a un penya-segat. A darrera d'ells, una paret vertical i al fons, a la dreta, la mar.El de l'esquerra podria ser Bartomeu Darder i Pericàs. Dos homes amb capell drets a un penya-segat. A darrera d'ells, una paret vertical i al fons, a la dreta, la mar.El de l'esquerra podria ser Bartomeu Darder i Pericàs.

Perspectiva d'un carrer. La calçada està pavimentada amb llambordes i les voreres per lloses de pedra. Al lateral esquerra de la vorera, hi ha un amuntegament de tela. A la dreta, un home mira cap a la càmera des d'un portal. Al fons, un carro, un... Perspectiva d'un carrer. La calçada està pavimentada amb llambordes i les voreres per lloses de pedra. Al lateral esquerra de la vorera, hi ha un amuntegament de tela. A la dreta, un home mira cap a la càmera des d'un portal. Al fons, un carro, una dona...

Desfilada d'un carro transformat en carrossa. Porta a sobre la recreació d'un castell amb diverses persones disfressades. Circula per un carrer, del qual es veuen dos edificis en cantonada. Desfilada d'un carro transformat en carrossa. Porta a sobre la recreació d'un castell amb diverses persones disfressades. Circula per un carrer, del qual es veuen dos edificis en cantonada.

Home amb un capell blanc assegut al costat dret. A darrera seu, un pi i en el fons, la vista del port de Felanitx. A l’extrem contrari, el Castell de Santueri.L'home podria ser Bartomeu Darder i Pericàs. Home amb un capell blanc assegut al costat dret. A darrera seu, un pi i en el fons, la vista del port de Felanitx. A l’extrem contrari, el Castell de Santueri.L'home podria ser Bartomeu Darder i Pericàs.

Vista presa des d'un tren en marxa. A l'esquerra queden les finestres vistes des de l'exterior. A aquestes es veu un home que mira a la càmera. A la dreta, la mar. Vista presa des d'un tren en marxa. A l'esquerra queden les finestres vistes des de l'exterior. A aquestes es veu un home que mira a la càmera. A la dreta, la mar.

A la dreta, dos homes a la vora d'un desnivell que creua la imatge des de l'esquerra. Al fons, una plana i unes muntanyes que s'eleven de manera sobtada És un terreny extremadament sec. A la dreta, dos homes a la vora d'un desnivell que creua la imatge des de l'esquerra. Al fons, una plana i unes muntanyes que s'eleven de manera sobtada És un terreny extremadament sec.

Paisatge amb roques de grans dimensions i una paret vertical a l'esquerra. Sobre la roca del centre, dos homes asseguts. Al fons, una zona amb camps i vegetació. Paisatge amb roques de grans dimensions i una paret vertical a l'esquerra. Sobre la roca del centre, dos homes asseguts. Al fons, una zona amb camps i vegetació.

Vista elevada. A la dreta, una paret vertical amb vegetació i a la seva base, un home dret amb un capell blanc. Podria tractar-se de Bartomeu Darder i Pericàs. Vista elevada. A la dreta, una paret vertical amb vegetació i a la seva base, un home dret amb un capell blanc. Podria tractar-se de Bartomeu Darder i Pericàs.

Boca d’entrada a una cova. A l’exterior, un home dret amb un capell blanc. Boca d’entrada a una cova. A l’exterior, un home dret amb un capell blanc.

Grup de 5 persones, quatre dones i un home a la vora d'un torrent. A la dreta, una dona dreta damunt una pedra, allarga una branca a una dona que des de l'altra vora del torrent, intenta agafar-la agenollada. Els altres tres seuen, mirant a la càm... Grup de 5 persones, quatre dones i un home a la vora d'un torrent. A la dreta, una dona dreta damunt una pedra, allarga una branca a una dona que des de l'altra vora del torrent, intenta agafar-la agenollada. Els altres tres seuen, mirant a la càmera. A...

Grup de quatre homes, tres asseguts i un drets, a l’interior d’unes coves. Grup de quatre homes, tres asseguts i un drets, a l’interior d’unes coves.

Camí de muntanya limitat per marges pel qual s'allunyen dos homes. A la dreta es veu un pujador d’un d’aquests marges. Al fons es veu una edificació al pendent del terreny. Camí de muntanya limitat per marges pel qual s'allunyen dos homes. A la dreta es veu un pujador d’un d’aquests marges. Al fons es veu una edificació al pendent del terreny.

Camí limitat per un muret de pedra i arbres, dins una zona rural. Al centre, allunyats, dos homes d’esquenes. Al fons, una muntanya. Camí limitat per un muret de pedra i arbres, dins una zona rural. Al centre, allunyats, dos homes d’esquenes. Al fons, una muntanya.

Camí limitat per marjades pel qual dos homes caminen d’esquenes a la càmera. Al fons, diverses elevacions muntanyoses. Camí limitat per marjades pel qual dos homes caminen d’esquenes a la càmera. Al fons, diverses elevacions muntanyoses.

Camí i possessió a l’esquerra. A davant la façana, un grup de tres persones: dos homes i una dona d’esquenes a la càmera, caminant. Al fons, una muntanya i una altra casa de possessió. Camí i possessió a l’esquerra. A davant la façana, un grup de tres persones: dos homes i una dona d’esquenes a la càmera, caminant. Al fons, una muntanya i una altra casa de possessió.

Camí limitat a l’esquerra per un mur i a la dreta per vegetació, amb un pi del qual només es veu el tronc. Al centre dos homes, un d’esquenes i un de perfil. Al fons, muntanyes. Camí limitat a l’esquerra per un mur i a la dreta per vegetació, amb un pi del qual només es veu el tronc. Al centre dos homes, un d’esquenes i un de perfil. Al fons, muntanyes.

Revolt d’un camí amb un home, probablement Darder (?) amb vestit i capell apropant-se a la càmera. Al fons, paisatge de muntanya amb algunes construccions. Revolt d’un camí amb un home, probablement Darder (?) amb vestit i capell apropant-se a la càmera. Al fons, paisatge de muntanya amb algunes construccions.

Retrat d'un home dret, amb la cama dreta sobre una roca. Porta vestit, corbat i capell. Es troba a una plana, amb un pinar al fons. La resta de terreny està cobert parcialment per vegetació baixa i roques. Retrat d'un home dret, amb la cama dreta sobre una roca. Porta vestit, corbat i capell. Es troba a una plana, amb un pinar al fons. La resta de terreny està cobert parcialment per vegetació baixa i roques.

En primer plà, una dona amb un ca als braços. Està al costat d'un pou. Al fons, l'angle d'una construcció amb una escala que puja a l'alçada d'un primer pis i un pi. Damunt aquesta escala, una nina, dues dones i un home al fons. En primer plà, una dona amb un ca als braços. Està al costat d'un pou. Al fons, l'angle d'una construcció amb una escala que puja a l'alçada d'un primer pis i un pi. Damunt aquesta escala, una nina, dues dones i un home al fons.

A l'esquerra, una dona vestida de colors foscos subjecta un infant vestit amb tons clars. La dona gira la càmera cap al fons del carrer on es troben i on al fons, hi ha un home i una dona. Al lateral esquerre del carrer, es veu la façana d'un edif... A l'esquerra, una dona vestida de colors foscos subjecta un infant vestit amb tons clars. La dona gira la càmera cap al fons del carrer on es troben i on al fons, hi ha un home i una dona. Al lateral esquerre del carrer, es veu la façana d'un edifici de...

Dues dones passegen per un carrer amb aparadors, la més propera a la càmera, la mira fixament. L'altra, obre la boca i sembla enfadada. A darrera d'elles, un home i més al fons, un grup de persones. Dues dones passegen per un carrer amb aparadors, la més propera a la càmera, la mira fixament. L'altra, obre la boca i sembla enfadada. A darrera d'elles, un home i més al fons, un grup de persones.

Vista d'un camí de terra, limitat per un mur de pedra seca on seuen dues dones i un home, al costat del qual hi ha un ca. Un poc més al fons, un carro. Al seu darrera, un arbre. La vista es tanca per un mur de pedra seca a darrera del qual continu... Vista d'un camí de terra, limitat per un mur de pedra seca on seuen dues dones i un home, al costat del qual hi ha un ca. Un poc més al fons, un carro. Al seu darrera, un arbre. La vista es tanca per un mur de pedra seca a darrera del qual continua el p...

Dos homes, un amb els braços oberts, a un espai exterior limitat amb fons amb un mur de pedra seca. Hi ha arbres i alguns matolls pel terra, que està cobert de pedres. Dos homes, un amb els braços oberts, a un espai exterior limitat amb fons amb un mur de pedra seca. Hi ha arbres i alguns matolls pel terra, que està cobert de pedres.

Placa on es superposen dues imatges:-Retrat de dos homes, el de l'esquerra assegut a una butaca i el de la dreta, dret abraçant la butaca amb la mà. Són a una habitació amb paper pintat a les parets.-Retrat de dona tocant un piano de cua. Mira cap... Placa on es superposen dues imatges:-Retrat de dos homes, el de l'esquerra assegut a una butaca i el de la dreta, dret abraçant la butaca amb la mà. Són a una habitació amb paper pintat a les parets.-Retrat de dona tocant un piano de cua. Mira cap a la ...

Dos homes, un més avançat, a un camp limitat per un mur de pedra seca. Al seu darrera un altre camp i al fons, les muntanyes. Dos homes, un més avançat, a un camp limitat per un mur de pedra seca. Al seu darrera un altre camp i al fons, les muntanyes.

Retrat de dos homes que miren frontalment a la càmera, el de l'esquerra recolzant el seu braç dret sobre l'espatlla esquerra de l'altre. Són a una zona plana amb un pi a darrera. Al fons a la dreta, es veu la mar i una muntanya. Retrat de dos homes que miren frontalment a la càmera, el de l'esquerra recolzant el seu braç dret sobre l'espatlla esquerra de l'altre. Són a una zona plana amb un pi a darrera. Al fons a la dreta, es veu la mar i una muntanya.

Dos homes a una habitació, asseguts a una taula plena de llibres. Un llegeix, l'altre mira a la càmera. Al fons, diverses peces de mobiliari: un llit, un mirall, una taula i un bagul. Dos homes a una habitació, asseguts a una taula plena de llibres. Un llegeix, l'altre mira a la càmera. Al fons, diverses peces de mobiliari: un llit, un mirall, una taula i un bagul.

Una andana, amb diverses persones esperant. A l'esquerra, una via buida i una altra ocupada per un tren. A la dreta, un altre tren. Una andana, amb diverses persones esperant. A l'esquerra, una via buida i una altra ocupada per un tren. A la dreta, un altre tren.

Retrat d'un home que clava el seu bastó a terra a un terreny plà on al fons s'aixequen unes petites ondulacions. Retrat d'un home que clava el seu bastó a terra a un terreny plà on al fons s'aixequen unes petites ondulacions.

Vista central de l’escala de la possessió de Raixa. Es tracta d'una gran escala limitada per dos murs paral·lels decorats amb escultures i hídries. Les terrasses estan cobertes de vegetació. Al segon tram de graons, un home dret. Vista central de l’escala de la possessió de Raixa. Es tracta d'una gran escala limitada per dos murs paral·lels decorats amb escultures i hídries. Les terrasses estan cobertes de vegetació. Al segon tram de graons, un home dret.

A un carrer pavimentat amb llambordes, un infant amb una senalla es gira cap a una dona que recull alguna cosa a una senalla col·locada al terra. A darrera, un ase amb alforges. Darrera d'aquest grup, uns homes miren cap a la càmera. A un carrer pavimentat amb llambordes, un infant amb una senalla es gira cap a una dona que recull alguna cosa a una senalla col·locada al terra. A darrera, un ase amb alforges. Darrera d'aquest grup, uns homes miren cap a la càmera.