Llocs - Escorca

Camí al Gorg Blau

Unes parets de roca verticals formen un estret. Resseguint la de la dreta, un camí estret sustentat per un mu de pedra. Al punt on el camí gira cap a la dreta, un home estirat amb l'esquena recolzada sobre la paret de roca. Unes parets de roca verticals formen un estret. Resseguint la de la dreta, un camí estret sustentat per un mu de pedra. Al punt on el camí gira cap a la dreta, un home estirat amb l'esquena recolzada sobre la paret de roca.

En primer plà, la carretera de Lluc limitada per un muret baix de pedra. Al fons vista de la Serra de Tramuntana. En primer plà, la carretera de Lluc limitada per un muret baix de pedra. Al fons vista de la Serra de Tramuntana.

Pantà entre muntanyes. En primer plà, una petita extensió de terra a la vora de l'aigua. Pantà entre muntanyes. En primer plà, una petita extensió de terra a la vora de l'aigua.

Vista des de la part superior d'unes muntanyes rocoses. A la dreta, sobresurt un cim, el conegut com el Morro de sa Vaca, al costat de la mar. Vista des de la part superior d'unes muntanyes rocoses. A la dreta, sobresurt un cim, el conegut com el Morro de sa Vaca, al costat de la mar.

Vista des de l'interior d'un torrent entre dues parets rocoses verticals. Al fons, el cim d'una muntanya. Vista des de l'interior d'un torrent entre dues parets rocoses verticals. Al fons, el cim d'una muntanya.

Vista frontal d'unes formacions rocoses calcàries, molt abundants a la zona de Lluc. Vista frontal d'unes formacions rocoses calcàries, molt abundants a la zona de Lluc.

Llit d'un riu entre muntanyes, que pugen cap als marges de la imatge. A l'esquerra, a mitja alçada, un camí. Llit d'un riu entre muntanyes, que pugen cap als marges de la imatge. A l'esquerra, a mitja alçada, un camí.

Grup de cinc persones dins una petita embarcació de rems. A darrera, l'arribada del Torrent de Pareis a la mar. Grup de cinc persones dins una petita embarcació de rems. A darrera, l'arribada del Torrent de Pareis a la mar.

A la cantonada inferior esquerra, quatre dones. Probablement es troben a una barca, com es veu a la fotografia BDP 0532. A darrera d'elles, la mar, i les parets rocoses verticals que limiten el torrent, gairebé sense vegetació. A la cantonada inferior esquerra, quatre dones. Probablement es troben a una barca, com es veu a la fotografia BDP 0532. A darrera d'elles, la mar, i les parets rocoses verticals que limiten el torrent, gairebé sense vegetació.

Quatre done assegudes a una barca i, davant d'elles, un home remant. A darrera la mar, i les parets rocoses verticals que limiten el torrent, gairebé sense vegetació. Quatre done assegudes a una barca i, davant d'elles, un home remant. A darrera la mar, i les parets rocoses verticals que limiten el torrent, gairebé sense vegetació.

A la cantonada dreta, camí i al seu costat una petita plana amb arbres aïllats. Al fons, muntanya. A la cantonada dreta, camí i al seu costat una petita plana amb arbres aïllats. Al fons, muntanya.

Vista allunyada decinc persones a un pont, quatre assegudes i una aixecada, que travessa un estret entre dues parets verticals. Hi ha un altre grup al llit del torrent. Vista allunyada decinc persones a un pont, quatre assegudes i una aixecada, que travessa un estret entre dues parets verticals. Hi ha un altre grup al llit del torrent.

Pont de pedra travessant un estret entre dues parets verticals. Pont de pedra travessant un estret entre dues parets verticals.

Roca vertical dins una zona muntanyosa, amb arbres en primer terme. Roca vertical dins una zona muntanyosa, amb arbres en primer terme.

Vista elevada del vessant nord de la Serra de Tramuntana arribant a la mar cap a la dreta. Vista elevada del vessant nord de la Serra de Tramuntana arribant a la mar cap a la dreta.

Llengua de terra de gran inclinació en un dels seus costats, conegut com a “Morro de Sa Vaca”, i en primer terme la mar. Llengua de terra de gran inclinació en un dels seus costats, conegut com a “Morro de Sa Vaca”, i en primer terme la mar.

Un home assegut a una branca d’una olivera. Al fons i a un nivell més baix, un relleu escarpat, amb uns penya-segats vora la mar. Un home assegut a una branca d’una olivera. Al fons i a un nivell més baix, un relleu escarpat, amb uns penya-segats vora la mar.

Paisatge muntanyós, amb vegetació baixa escassa. Paisatge muntanyós, amb vegetació baixa escassa.

Vista d'unes muntanyes amb arbres a la seva base, però gairebé sense vegetació al seu cim. Vista d'unes muntanyes amb arbres a la seva base, però gairebé sense vegetació al seu cim.

A la dreta, paret escarpada amb pins aïllats. Al fons, penya-segats i la mar. A la dreta, paret escarpada amb pins aïllats. Al fons, penya-segats i la mar.

A l’esquerra un home de perfil que porta una càmera a la mà dreta. A la part dreta de la imatge, un arbre. Al fons un paisatge muntanyós, que en la llunyania arriba a la mar. A l’esquerra un home de perfil que porta una càmera a la mà dreta. A la part dreta de la imatge, un arbre. Al fons un paisatge muntanyós, que en la llunyania arriba a la mar.

Vista elevada d’uns penya-segats emmarcada per una vegetació de pins. Vista elevada d’uns penya-segats emmarcada per una vegetació de pins.

Vista elevada d’uns penya-segats, emmarcada per dos pins dels quals es veu especialment el seu tronc. Vista elevada d’uns penya-segats, emmarcada per dos pins dels quals es veu especialment el seu tronc.

Vista elevada del vessant nord de la costa escarpada de la Serra de Tramuntana arribant a la mar. A la dreta, un pi amb el tronc paral·lel al límit de la fotografia cobreix gairebé la meitat de la imatge. Vista elevada del vessant nord de la costa escarpada de la Serra de Tramuntana arribant a la mar. A la dreta, un pi amb el tronc paral·lel al límit de la fotografia cobreix gairebé la meitat de la imatge.

Un petit corrent d’aigua travessa una plana rocosa, amb una massa de pins a l'esquerra. Al fons, les muntanyes. Un petit corrent d’aigua travessa una plana rocosa, amb una massa de pins a l'esquerra. Al fons, les muntanyes.

Estret amb vegetació de matolls. Als laterals, s’aixequen les muntanyes. Estret amb vegetació de matolls. Als laterals, s’aixequen les muntanyes.

Paret vertical de roca i llit del torrent de Pareis amb un petit cabdal d’aigua. Paret vertical de roca i llit del torrent de Pareis amb un petit cabdal d’aigua.

Tres homes drets a les roques del llit del torrent de Pareis. El del centre està més alt que els altres dos i porta capell blanc i un bastó a la mà dreta. Tres homes drets a les roques del llit del torrent de Pareis. El del centre està més alt que els altres dos i porta capell blanc i un bastó a la mà dreta.

Parets verticals de roca. Parets verticals de roca.

Vista llunyana de dues parets verticals de roca, des d’un terreny escarpat de roques sense vegetació. Vista llunyana de dues parets verticals de roca, des d’un terreny escarpat de roques sense vegetació.

Grup d’homes i dones, dos asseguts i els altres quatre drets, al llit del torrent de Pareis. Grup d’homes i dones, dos asseguts i els altres quatre drets, al llit del torrent de Pareis.

Grup de cinc homes a la part superior d'una roca al Torrent de Pareis. El de la dreta subjecta una corda per la qual pugen dos homes situats d'esquenes a la part baixa. Grup de cinc homes a la part superior d'una roca al Torrent de Pareis. El de la dreta subjecta una corda per la qual pugen dos homes situats d'esquenes a la part baixa.

Llit arenós del torrent de Pareis. A l'esquerra hi ha una mica d'aigua. Llit arenós del torrent de Pareis. A l'esquerra hi ha una mica d'aigua.

Cinc homes pujant per les roques del lit del Torrent de Pareis. Cinc homes pujant per les roques del lit del Torrent de Pareis.

Vista des de l'interior d'una cova de dos homes a l'entrada de la mateixa, un d'ells portant una motxilla, a l’entrada d’una cova. Vista des de l'interior d'una cova de dos homes a l'entrada de la mateixa, un d'ells portant una motxilla, a l’entrada d’una cova.

Un home caminant, amb un bastó i un capell blanc, pel llit del Torrent de Pareis. Un home caminant, amb un bastó i un capell blanc, pel llit del Torrent de Pareis.

Llit del Torrent de Pareis amb una mica d'aigua. Als costats, els murs verticals. Llit del Torrent de Pareis amb una mica d'aigua. Als costats, els murs verticals.

Home remant dins una petita barca a la desembocadura del Torrent de Pareis. Home remant dins una petita barca a la desembocadura del Torrent de Pareis.

Llit rocós d’un torrent, envoltat de vegetació al marge esquerra. Al fons, un personatge travessa un pont. A darrera, paisatge de muntanya. Llit rocós d’un torrent, envoltat de vegetació al marge esquerra. Al fons, un personatge travessa un pont. A darrera, paisatge de muntanya.

Grup de persones assegudes al costat d’un porxo sustentat per pilars de pedra i amb coberta de teules. A la zona esquerra, una somera. Al fons, una cala entre muntanyes. Grup de persones assegudes al costat d’un porxo sustentat per pilars de pedra i amb coberta de teules. A la zona esquerra, una somera. Al fons, una cala entre muntanyes.

Vista d’una cascada des de baix, dins una paisatge rocós amb vegetació puntual. Vista d’una cascada des de baix, dins una paisatge rocós amb vegetació puntual.

Vall amb algunes marjades i vegetació d'arbres. Vall amb algunes marjades i vegetació d'arbres.

Dues dones i un home travessant un pont de fusta per damunt d’una cascada, entre parets verticals de roca amb vegetació puntual. Dues dones i un home travessant un pont de fusta per damunt d’una cascada, entre parets verticals de roca amb vegetació puntual.

Vista des de la mar de la desembocadura del Torrent de Pareis, entre les dues parets verticals. Vista des de la mar de la desembocadura del Torrent de Pareis, entre les dues parets verticals.

Desembocadura del Torrent de Pareis des de l’interior, cap a la mar. Al fons, un home dret a la vora de la mar, més enrera, una persona dins una petita embarcació de rems i més al fons, una persona amb una càmera i un trípode. Desembocadura del Torrent de Pareis des de l’interior, cap a la mar. Al fons, un home dret a la vora de la mar, més enrera, una persona dins una petita embarcació de rems i més al fons, una persona amb una càmera i un trípode.

En primer plà, barca atracada a la vora de l’aigua, a l’esplanada de la desembocadura del Torrent de Pareis. Al fons, el torrent cap a l’interior. En primer plà, barca atracada a la vora de l’aigua, a l’esplanada de la desembocadura del Torrent de Pareis. Al fons, el torrent cap a l’interior.

Llit del Torrent de Pareis amb aigua. En primer plà, a l’esquerra, una gran roca. Llit del Torrent de Pareis amb aigua. En primer plà, a l’esquerra, una gran roca.

Llit del Torrent de Pareis cobert per petites pedres. Llit del Torrent de Pareis cobert per petites pedres.

Vista del cim d'unes muntanyes des de la part baixa del vessant d'una d'elles. El terreny és rocós, gairebé sense vegetació. A l'esquerra, el Puig de Ses Vinyes i a la dreta, el Puig Major. Vista del cim d'unes muntanyes des de la part baixa del vessant d'una d'elles. El terreny és rocós, gairebé sense vegetació. A l'esquerra, el Puig de Ses Vinyes i a la dreta, el Puig Major.

Notes que recullen 2 excursions de B. Darder i el també geòleg L. von Seidlitz; la primera per la zona de Sant Llorenç del Cardassar i la segona pel Pla de Cúber i Tossals Verds, entre Sóller i el monestir de LLuc. Notes que recullen 2 excursions de B. Darder i el també geòleg L. von Seidlitz; la primera per la zona de Sant Llorenç del Cardassar i la segona pel Pla de Cúber i Tossals Verds, entre Sóller i el monestir de LLuc.